onsdag 24 september 2014

Dagar på Hökensås..

De sista dagarna har jag tillbringat vid Lilla Havsjöns strand och nu har de riktiga höstfisket börjat.
Vattentempen har börjat krypa neråt och de fina dagarna har bjudit på kläckningar av både dagsländor och Nattsländor och såväl fjädermygg.
Men trots kläckningar så har jag faktiskt "bottenskrapat" en hel del med iglar och skalbaggar som fångat en och annan fin Regnbåge.
Men jag har även fått på torrfluga men boobyfisket har verkligen tagit mej med storm! Tycker de är något visst även med de fisket.
Att fiska med en flytande skjutlina och sjunkande klump och helt stum lina då man känner minsta lilla nafsande i flugan och ibland blir de inte ett nafsande utan ett brutalt påslag som en av dagens Regnbågar stod för.
Fiskarna är nu riktigt starka när vatten temperaturen sjunkit under 15 grader, idag var de 14,8 grader.
Till helgen blir de fiske på åsen igen och på måndag ett besök i Strandgölen.
Har också gått å skaffat mej ett nytt spö, ett G. Loomis Eastfork 9' #4 som jag tänkt använda till bland annat "puppmetet".
Vi kanske ses på åsen i höst! Gå in på deras hemsida för senaste nytt www.hokensas.se


/Tord





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista