måndag 14 oktober 2013

Laxfiske-Vättern

Jag och Kalle har kört dubbla pass vid Vättern i helgen.
I lördags var vi uppe i Granvik och testade men de var väldigt lugnt på sjön, vi såg ett fåtal vak.
Vi bröt fisket relativt tidigt.
Igår (söndag) åkte vi över till östra sidan trots att prognosen spådde frånlandsvind vilket sällan är  en bra vind.
Vi passade på att reka lite nya fiskeplatser, så de blev inte så mycket fiskat på fm.
På eftm. så åkte vi till Öninge för att se om de va folk där och väl framme där så stod de 3 bilar på parkeringen.
Vi beslutade oss för att gå en bit och hittade fina klippor där vi tillbringade resten av dagen.
Kom upp lite fisk, klippgrannarna drillade en hel del men de var mycke returer, men en och annan godkänd kom upp.
Mycke spigg utmed kanterna var de.
Men vi såg bara några vak en del utanför kasthåll.
Men helt plötsligt så dyk de upp lax ända intill klippan där jag stod, två rejäla vak! jag kastade mot vaken och blev så stirrig när jag såg vaken så nära att jag glömde fälla bygeln på haspelrullen! *ler*
Trodde chansen var över men kort därefter så smäller de på en Lax en bit ut från klippan där jag stod.
Men efter en kort stund släpper fisken tyvärr!
Kalle tappar också en mindre på Gladsax wobbler.
Båda två fick iaf. drilla lite fisk till slut!

/Tord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista