söndag 29 september 2013

Gladsax för Vätterlaxen

Jag lägger ut en bild på Gladsaxwobbler som funkat riktigt bra på Vätterlaxen.
En 27 grams vobbler i färgen grönt och silver.
Kompisen har kört med den ett tag och fiskat framgångsrikt med den, men jag håller mej till mina flugor..
Men ska erkänna att jag faktiskt köpt ett par sådana för att testa.
Finns både för och nackdelar med att köra drag. Jag tror fisken lättare vrider sej loss med ett drag än om man kör tubfluga, då bara kroken sitter i munnen vid fiske med tub.
Blåser de så är de lite jobbigt att hantera flugan med den långa tafsen, med ett drag så behöver du inte tänka på de.
Personligen tycker jag det är roligare att köra tubluga och helst med flytande kastdobb då man oftast ser när fisken tar flugan, eller följer efter..

/Tord


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista