onsdag 19 juni 2013

Båtfiske i Sydvattnet

6 dagar varade vilan från fisket, kunde inte hålla mej så jag hyrde en båt i Sydvattnet på åsen.
En dag med mulet väder och rätt mycke ytaktivitet.
Försökte med ytfiske med bla. nattsländepuppor och testade även kläckare (Sjösandslända).
Hade uppe en fisk på kläckaren  men då var jag inte riktigt beredd och jag kände aldrig fisken.
Likaså med nattsländepuppa men då vände fisken och jag kände inte den fisken heller...
Hela förmiddagen gick utan att jag lurade någon fisk.
Jag hade med mitt portabla ekolod och såg att vattentempen varierade en del från drygt 17 grader och ibland  över 21 grader.
Jag bytte taktik och började fiska djupare mitt i sjön och de gav resultat!
Jag fiskade med flicksländenymf och de gav 2st. matfiskar med hem och några avkrokade fiskar..
Egentligen bör man inte sätta tillbaks fisk med tanke på de varma vattnet men jag drillade fiskarna stenhårt och försökte kroka av dom så fort som möjligt och utan att dom drog på sej för mycke syra..
Kan nämna att jag hade många hugg..
Slut på rapporten!

/Tord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista