lördag 3 november 2012

kanske en lösning...

Jag ska försöka hitta en lösning på problemet med materialet till Mellbo-ludret. Men de tar lite extra tid..
Men resultatet blir bra vågar jag säja eftersom jag gjort så tidigare när materialet var på upphällningen..
Jag har bara 8st. kvar på lager i skrivande stund så det är först till kvarn som gäller..
Tycker det är kul att så många som vill testa flugorna, de sporrar till att fortsätta att binda tuber till "silverfiskarna" i Vättern! Även om de kanske blir lite väl mycke flugbindning ibland! Min gamla trotjänare la av vid senaste fisket, min shimanorulle så nu har jag best. och fått hem en ny shimano 4000 GT RC som verkar mjuk och fin i gången. 1044:- med frakt tycker jag var ett ok. pris.
Best. även hem en ny lina och det blev en Powerpro 0,19mm, en lina som jag fiskat med tidigare och den har varit väldigt bra!
Frågan är vad Berkleys Nanolina går för, ska vara något revultionerande men det återstår att se kanske hur nötningstålig den är m.m.

/Tord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista