fredag 31 augusti 2012

Strandgölen igår

Gårdagens fiske i Strandgölen var lite trögt men de kom upp en del fisk.
Jag var den morgonpiggaste (halvdöd efter att ha vaknat 02.00) men jag fick inget på morgonen, jag fiskade nog själv i 2 timmar innan en del av de andra i gänget anslöt.
Det vakade annars en del på morgonen men ingen fisk ville bita trots fisk inom kastavstånd.
Men Lennart "Otto" Ottosson visade vart skåpet skulle stå och drog i en grann fisk i andra kastet, runt 2,5kg och det dröjde inte länge innan nästa fisk satt på kroken också den i samma storlek ungefär.
Båda fiskarna togs på en flicksländenymf.
Sedan dröjde det ett tag innan någon hade fiskkontakt, men vid middagstid så krokar Kristina Ottosson en väldigt fin fisk på 2,8kg på en röd/svart Montananymf och Kristina landar säkert fisken, ungefär samtidigt drar jag i en fin båge som rusar ut med säkert 20m backing i ett hujj! Fighten går bra och jag kan näta en trött Regnbåge på 1,9kg.
Måste tillägga att Kristina som börjat med flugfiske som pensionär och redan kastar bra och drillar fisk är något som jag blev imponerad av! Så hatten av för henne..
Efter att jag fått min firre så vankades de middag och hela gänget samlades under vindskyddet och käkade och mådde gott, de va kul att vara med och de kommer nog att bli en tradition med samma gäng nästa år igen vad jag förstod.
Efter middagen så fiskade jag fram till kl.15 och då var jag rättså sliten å trött så jag bröt fisket tidigare än de andra.
Under tiden som jag var där så tror jag de kom upp 7 fiskar men jag vet inte hör de gick med kvällsfisket för de andra.
Vill tacka Ottossons och övriga för en bra dag vid sjön!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista