torsdag 24 maj 2012

Gäddtrolling

Idag körde jag ett 6 timars pass på Stråken. Fisket va trögt men efter 2 timmar så högg första gäddan, en mindre fisk på 1,5kg. Efter de så körde jag tomt i nästan 3 timmar tror jag. Testade lite olika wobblers både zalt och savagegear. Till slut så lyckades jag kroka en lite bättre fisk på 3,3kg på en savagegear wobbler i färgen "pearch". Fisken var rätt pigg och hoppade ett par gånger innan jag kunde näta den, släppte sedan tillbaks fisken..
De va rättså varmt på sjön idag! till skillnad mot förra fredagen då man satt och småhuttrade i båten.
Ytvattnet var rejält uppvärmt mot förra veckan, de pendlade mellan 16-17 grader idag till skillnad mot 10 grader förra veckan. Slut på rapporten!

/Tord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista