måndag 7 september 2009

Ett smärtsamt fiske i Strandgölen igår




Jag hade sett fram emot fisket i strandgölen en längre tid och så går man å trillar i trappan här hemma kvällen innan!
Och det gjorde rejält ont!! kunde knappt gå efteråt och jag var tveksam till att åka med på fiske.
Men det blev fiske iaf. trots rejäla smärtor... och värktabletter som lindrade lite iaf.
Magnus och jag var först på plats vid sjön.
Det regnade lite och vi startar väl fisket lite efter kl.6 på morgonen.
Magnus får nästan direkt fiskkontakt men det slutar med tafsbrott i mothugget.
Efter tips från Johan K. att fiska med sjunklina och foambagge (flytande) så lyckas jag vid åtta tiden kroka en helvild regnbåge som rusar ut till mitten av sjön och gör ett hopp! efter fler rusningar så kan Magnus håva en 2 kilos regnbåge åt mej.
Niklas sluter upp vid halvtio tiden och är rejält fiskesugen.
Niklas råkar också ut för ett tafsbrott!? och man undrar vad det är för monster till fiskar som simmar i sjön!?
Efter en god middag i semesterbyn så fiskar vi ett par tre timmar till och mot kvällen så krokar Niklas en fin 2 kilos båge som Magnus nätar åt honom, fisken är ett nytt pers så gissa om han var nöjd!
Vi bryter fisket vid sex tiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Min blogglista